Hoe ondersteunt VoIP je klantenservice?

Klanten zijn het kapitaal van je onderneming. Zonder klanten geen omzet en winst. Vandaag de dag verwachten zowel B2C-klanten als B2B-klanten een piekfijne service en ondersteuning. Welke rol VoIP daar in kan spelen? Dat vertellen we je bij Siply maar al te graag.

 

De telefoon als klantenbinder

Er zijn de afgelopen heel wat technologieën bijgekomen. Sociale media zijn hip en worden ingezet om klanten te servicen, we gingen met zijn allen naar de cloud en ga zo maar door. Maar ook de ‘good old’ telefoon kan je nog heel wat bijbrengen als het op klantenservice aankomt. Tenminste als je daarin ook mee evolueert. Al een tijdje hebben we de analoge telefonie achtergelaten en kiezen we voor oplossingen in de cloud. Denk daarbij maar aan VoIP en cloud telefonie.

 

Flexibiliteit in de cloud

Vandaag de dag werkt een moderne customer support ook met telefonie die op het internet aangesloten is. Het gaat vaak om plug & play oplossingen die amper installatie vragen en die gelijk in gebruik genomen kunnen worden. Via een online dashboard kun je zelf je doorschakelingen instellen, wie welke voice-berichten krijgt en de uren aangeven dat je bereikbaar bent. Ze bepaal je zelf waar en wanneer je je optimale klantenservice wil verlenen. En nee, daarvoor hoef je niet aan je bureau te zitten, het kan van overal.

 

Het internet als basis

Het enige wat je nodig hebt? Het internet en een betrouwbare partner als Siply. Samen zorgen we voor een optimale klantenservice. We geven je alvast alle mogelijke tools in handen om dit waar te maken. Bij Siply denken we met je mee, doorgronden we je business en komen we met een opstelling op maat. Een traditionele telefooncentrale komt daar niet meer bij kijken, wat de kosten drukt en het geheel een stuk flexibeler maakt.

 

Tal van mogelijke koppelingen in de cloud 

Je koppelt je cloud telefonie trouwens ook naadloos aan je CRM-systeem indien je dat wenst; Zo houd je het perfecte overzicht over je gesprekken, houd je alles bij in je systeem en kun steeds de historiek van de klant bekijken. Door middel van zogenaamde ‘webhooks’ zijn er trouwens nog heel wat meer mooie oplossingen mogelijk. Geïnteresseerd wat VoIP en cloud telefonie voor jouw customer service kunnen betekenen? Geef ons een seintje


up-arrow